Spoločnosť Explorer Kenya Safaris, ďalej len „Spoločnosť“, prijíma objednávky služieb od klientov z Českej a Slovenskej republiky, ďalej len „Klient“, za podmienok uvedených nižšie.
Ponuky, zmluvný vzťah
Všetky ponuky sa podávajú a zmluvy sa uzatvárajú so spoločnosťou Explorer Kenya Safaris, so sídlom na adrese Ridgeways Road, 11646, Nairobi, Keňa, podľa zákonov Kenskej republiky. Viac informácií o spoločnosti nájdete na našej webovej stránke https://www.explorerkenya.com/ alebo nás môžete kontaktovať e-mailom info@explorerkenya.com alebo telefonicky na čísle +254 778-170-650.
Spoločnosť nemá miesto podnikania ani pobočku v Českej republike ani v inom členskom štáte Európskej únie, a preto sa na ňu nevzťahuje zákon č. 159/1999 Z. z. o niektorých podmienkach podnikania a o výkone niektorých činností v oblasti cestovného ruchu.
Ponúkané služby sú poskytované výlučne na území Kenskej republiky, v niektorých prípadoch čiastočne na území susedných štátov (Tanzánia, Uganda, …).
Ponúkané služby nezahŕňajú medzinárodnú osobnú dopravu. Klienti si zabezpečujú vlastnú dopravu do Kene a z Kene do krajiny svojho pobytu. Spoločnosť nezodpovedá za prípadnú repatriáciu klientov a nemá pre takéto prípady uzatvorené garančné poistenie pre prípad úpadku podľa zákonov EÚ a ČR.
Naši českí spolupracovníci nevstupujú do žiadneho zmluvného vzťahu medzi Spoločnosťou a Klientmi. Všetky zmluvné záležitosti je možné riešiť len s majiteľom Spoločnosti prostredníctvom vyššie uvedených kontaktov.
Všetci Klienti dostanú ponuku obsahujúcu denný program zájazdu vrátane dopravy, ubytovania, stravy a cien v amerických dolároch e-mailom alebo písomne v sídle Spoločnosti pred záväznou rezerváciou a realizáciou zájazdu. Akékoľvek špeciálne požiadavky (napr. jednolôžkové izby alebo špecifické jedlá) musia byť oznámené Spoločnosti pred uskutočnením záväznej rezervácie.
V prípade, že konkrétne ponúkané ubytovanie, stravovanie alebo iné služby už nie sú po uzavretí zmluvy k dispozícii, Spoločnosť si vyhradzuje právo a zaväzuje sa poskytnúť náhradné ubytovanie, stravovanie alebo iné služby podobnej alebo vyššej kvality.
Zálohy a platby
Ak nie je v ponuke uvedené inak, od klientov sa vyžaduje len záloha vo výške približne 15 – 20 % z celkovej ceny zájazdu. Záloha sa platí v amerických dolároch na účet spoločnosti v Keni, ktorý bude uvedený na zálohovej faktúre.
Po zaplatení zálohy dostane klient potvrdenie o zaplatenej zálohe, výške zostatku k úhrade a potvrdený itinerár (voucher) zájazdu. Zaplatená záloha sa odpočíta od celkovej ceny zájazdu po zaplatení doplatku v sídle spoločnosti pred začiatkom programu. Uprednostňovanou formou úhrady zostatku je platba v hotovosti v amerických dolároch v sídle Spoločnosti, pretože je pre obe strany najlacnejšia. Bankovky nesmú byť staršie ako z roku 2013, ale je možné dohodnúť aj iné formy. Na mieste akceptujeme platby kreditnými kartami, s ktorými je však, žiaľ, spojený bankový poplatok vo výške 3,9 % zo sumy platby. Ak sa použije bankový prevod na účet Spoločnosti v Keni, klient hradí všetky bankové poplatky banky odosielateľa aj banky príjemcu (podmienka NAŠEJ spoločnosti) a pokyn musí byť daný v dostatočnom predstihu, aby boli peniaze pripísané na účet Spoločnosti v Keni pred začiatkom programu. Spôsoby platby je možné aj kombinovať podľa vašich preferencií. Ak zostatok nebude uhradený do plánovaného začiatku programu podľa zmluvy, Spoločnosť si vyhradzuje právo považovať rezerváciu za zrušenú zo strany klienta a zadržať zaplatenú zálohu ako storno poplatky.
Všetky ceny uvedené v ponuke a zmluve vychádzajú z aktuálnych vstupných poplatkov do národných parkov a aktuálnych sadzieb daní v Keni. V prípade, že v období medzi uzavretím zmluvy a ukončením zájazdu dôjde k akejkoľvek zmene uvedených poplatkov a/alebo daní, spoločnosť sa zaväzuje o tom bezodkladne informovať klienta a klient sa zaväzuje uzavrieť dodatok k zmluve, ktorý bude zohľadňovať nové poplatky a dane. Takáto zmena sa však zvyčajne oznamuje dlho vopred a je nepravdepodobná.
V prípade požiadaviek Klienta na zmenu termínu, trasy alebo iných dôležitých aspektov zájazdu po uzatvorení zmluvy a zaplatení zálohy Spoločnosť vynaloží maximálne úsilie, aby takýmto požiadavkám vyhovela. Klient je zodpovedný za všetky súvisiace dodatočné náklady.
Postúpenie zmluvy
Spoločnosť môže na poskytovanie vybraných služieb využiť iných dodávateľov. Preberá však plnú zodpovednosť za riadne plnenie zmluvy.
V prípade, že si klient želá postúpiť zmluvu na inú stranu, je to zvyčajne možné, ale klient by mal informovať spoločnosť v dostatočnom predstihu pred začatím poskytovania objednaných služieb v Keni (najmenej jeden týždeň). V opačnom prípade Spoločnosť nenesie zodpovednosť za prípadné problémy, ktoré z toho vzniknú.
Zmeny alebo zrušenie zájazdu, storno poplatky, Force Majeure
V prípade zrušenia zájazdu zo strany klienta po uzatvorení zmluvy (storno) si Spoločnosť ponechá zaplatenú zálohu na pokrytie nákladov spojených s uzatvorením zmluvného vzťahu, rezerváciou potrebných kapacít a ďalších súvisiacich nákladov. V prípade vážnych dôvodov na strane Klienta (napr. zdravotné dôvody) sa Spoločnosť pokúsi dohodnúť s hotelmi na čo najnižších storno poplatkoch, vyčísli skutočne vzniknuté náklady a podľa možnosti vráti časť zaplatenej zálohy. Vrátenie časti zálohy však nie je vždy možné a nemožno ho zaručiť.
Ak sa obávate núteného zrušenia zájazdu zo zdravotných alebo iných závažných dôvodov, odporúčame vám uzavrieť poistenie storna. V prípade potreby vám na požiadanie zašleme potrebné potvrdenia pre poisťovňu.
V prípade, že Spoločnosť bude nútená zmeniť alebo zrušiť zájazd po uzatvorení zmluvy z dôvodu neočakávaných udalostí, ktoré nemôže priamo ovplyvniť, a klient neprijme alternatívnu ponuku Spoločnosti, Spoločnosť vráti klientovi všetky zálohy zaplatené po vzniku tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu, pričom mu poskytne maximálnu podporu a pomoc s cieľom minimalizovať negatívne dôsledky a zabezpečiť alternatívny program.
Medzi typické neočakávané udalosti (vyššia moc) patria okrem iného vojny, hrozba vojny, občianske nepokoje, terorizmus, prírodné katastrofy, extrémne počasie, náhodné mechanické poruchy veľkého rozsahu, epidémie, vládne opatrenia a iné vplyvy, ktoré Spoločnosť nemôže ovplyvniť. Za týchto okolností Spoločnosť nezodpovedá za iné škody, ktoré vzniknú Klientovi (napr. letenky), a Klient si môže uplatniť nárok na náhradu škody len u svojho poskytovateľa cestovného poistenia, poistenia storna zájazdu alebo iného poistenia.
Pasy, víza a iné povinnosti klienta
Klient je povinný vybaviť si všetky potrebné doklady a potvrdenia potrebné na vstup do Kene (pas, víza, zdravotné poistenie, potvrdenia o očkovaní atď. podľa požiadaviek kenských pasových, colných a iných orgánov). Spoločnosť sa zaväzuje poskytnúť Klientovi poradenstvo pri vybavovaní týchto náležitostí a pomôcť v prípade akýchkoľvek neočakávaných problémov.
Spoločnosť však nezodpovedá za žiadne škody, ktoré Klientovi vzniknú v prípade, že mu nebude umožnený vstup do Kene z dôvodu nesplnenia jeho povinností.
Batožina a cennosti
Za batožinu a akékoľvek cenné predmety zodpovedá Klient a Spoločnosť nenesie zodpovednosť za ich stratu alebo poškodenie.
Len v prípade, že Klient zverí svoje osobné veci do úschovy Spoločnosti v jej sídle v Nairobi, Spoločnosť preberá zodpovednosť za tieto veci až do ich vrátenia Klientovi.
Riziká vyplývajúce z povahy zájazdu
Klient berie na vedomie charakter zájazdu do Kene a všetky zdravotné a iné riziká spojené s cestovaním a pobytom v národných parkoch, divokej prírode, horách a iných prostrediach počas zájazdu podľa dohodnutého itinerára. Uzatvorením zmluvy a zaplatením zálohy klient akceptuje všetky zdravotné a iné riziká, ktoré z toho vyplývajú. Klient je povinný uzavrieť cestovné zdravotné poistenie na dobu trvania zájazdu, zabezpečiť si potrebné očkovanie a osobné lieky a venovať zvýšenú pozornosť tomu, aby v prípade neočakávanej udalosti nedošlo k poškodeniu zdravia alebo aby sa minimalizovali následky.
Spoločnosť, jej zamestnanci alebo externí spolupracovníci v žiadnom prípade nenesú zodpovednosť za zdravotné, majetkové alebo iné škody spôsobené nehodami, neočakávanými udalosťami alebo iným spôsobom. Prijatím ponuky sa Klient vzdáva akýchkoľvek nárokov na náhradu takýchto škôd voči Spoločnosti a jej zamestnancom a externým spolupracovníkom.
Klienti so zníženou pohyblivosťou by mali pred uzavretím zmluvného vzťahu informovať Spoločnosť a vyžiadať si presné informácie o vhodnosti vybraného zájazdu alebo pobytu vzhľadom na ich špecifické potreby.
Rešpektovanie pokynov počas prehliadky
Klient sa zaväzuje rešpektovať rozhodnutia a pokyny vodiča, sprievodcu a ostatných pridelených pracovníkov spoločnosti počas zájazdu ako konečné a záväzné, pretože sú vedené snahou zabezpečiť bezproblémový a bezpečný zájazd. V prípade, že s niektorým rozhodnutím nesúhlasí, je povinný sa im podriadiť, ale zároveň sa môže telefonicky obrátiť na majiteľa Spoločnosti so žiadosťou o vysvetlenie a/alebo nápravu rozhodnutia zamestnanca Spoločnosti v danom prípade.
Klient sa tiež zaväzuje, že bude vždy dodržiavať všetky platné kenské zákony, vyhlášky a iné predpisy.
Zodpovednosť Spoločnosti
a) Kvalita
Prijímame zodpovednosť za akékoľvek neposkytnutie služby v kvalite stanovenej v zmluve, a to aj v prípade, že je to spôsobené konaním našich zamestnancov a subdodávateľov.
b) Úraz alebo choroba
Preberáme zodpovednosť za akékoľvek zranenie alebo chorobu, ktoré vzniknú v dôsledku zlyhania alebo nesprávneho konania našich zamestnancov a subdodávateľov pri plnení zmluvy. Táto zodpovednosť sa nevzťahuje na prípady, keď je nesprávne plnenie spôsobené konaním klienta a alebo tretej strany, ktoré spoločnosť Explorer Kenya Safaris alebo poskytovateľ daných služieb nemohli predvídať alebo mu zabrániť ani pri vynaložení všetkej starostlivosti.
c) Dopravcovia
V prípade leteckých, námorných a železničných dopravcov, držiteľov pozemných vozidiel a hotelov je naša zodpovednosť vo všetkých prípadoch obmedzená v rámci príslušných medzinárodných dohovorov. Všetka externá doprava sa poskytuje v súlade s prepravnými podmienkami príslušného dopravcu, z ktorých niektoré môžu obmedzovať alebo vylučovať ich zodpovednosť voči klientom.
d) Všeobecné ustanovenia
Naša zodpovednosť a povinnosti sa vzťahujú len na tie služby, ktoré sú uvedené v zmluve. Nemôžeme prevziať žiadnu zodpovednosť za služby, ktoré si zabezpečíte sami.
Podmienkou prijatia našej zodpovednosti je, aby nám bola akákoľvek pohľadávka doručená písomne do 28 dní od ukončenia poskytovania našich služieb podľa zmluvy a v prípade akejkoľvek vami už uskutočnenej platby postúpite spoločnosti Explorer Kenya Safaris alebo našim poisťovateľom akékoľvek právo v súvislosti s akoukoľvek pohľadávkou voči tretím stranám a poskytnete nám plnú súčinnosť.
Problémy a riešenie sporov
Spoločnosť vždy vynakladá maximálne úsilie na zabezpečenie spokojnosti klienta a na priateľské a ústretové riešenie akýchkoľvek problémov. V prípade, že má klient akékoľvek sťažnosti týkajúce sa poskytovaných služieb, mal by čo najskôr kontaktovať zamestnancov alebo majiteľa Spoločnosti, pretože väčšinu problémov možno najľahšie vyriešiť na mieste.
Ak Klient nie je spokojný s tým, ako bol problém vyriešený, mal by napísať majiteľovi spoločnosti do 28 dní od ukončenia poskytovania služieb podľa zmluvy. Majiteľ túto sťažnosť posúdi a navrhne riešenie. Ak Klient nie je s navrhovaným riešením spokojný, môže sa obrátiť na miestne príslušný súd v Keni so žiadosťou o nápravu.
Marketing
Spoločnosť si vyhradzuje právo použiť fotografie a videá zhotovené počas zájazdu na marketingové účely a Klient uzavretím zmluvy s tým súhlasí. Tento súhlas môže byť kedykoľvek písomne odvolaný.
Prajeme vám krásnu dovolenku v Keni!
S úctou Robert Murigi, majiteľ spoločnosti Explorer Kenya Safaris.